Yrityskohtainen kehittämissuunnitelma ja 5 käytännön toimenpidettä myynnin ja markkinoinnin edistämiseksi

YRITYSKOHTAINEN KEHITTÄMISSUUNNITELMA KRIISISSÄ

Yrityksen on nopeasti säädettävä toimintansa äkisti muuttuneita asiakastarpeita vastaaviksi. Koronavirus muuttaa yrityksen liiketoimintaa ja toimintatapoja pysyvästi. Muuttuvat markkinat haastavatyrityksen perinteisen tavan toimia ja palvella asiakkaita ja viestiä heille.

Palvelussa visioidaan, onko muuttuneilla markkinoilla riittävät kasvun ja kannattavuuden mahdollisuudet, kuinka ostokäyttäytyminen on muuttunut ja miten itse on muututtava.

Keskeisiä käsiteltäviä asioita

Heti reagoitava

  • varmin tapa ajautua vaikeuksiin on olla tekemättä mitään tai jatkaa elämää niin kuin on ennenkin, välttämätön päivittäinen toiminta

Nykytila

  • toimintaympäristön muutokset, muuttuneet markkinat, kysyntä ja kannattavuus
  • oma asema kilpailukentässä
  • SWOT yhteenveto, menestystekijät

Visio tulevaisuudesta 1 - 3vuoden päähän, missio

  • hidas kasvu
  • vauhdikas kasvu

Uusi strategiasuunnitelma

  • strategiset tavoitteet ja toimenpiteet 3 vuoden ajalle
  • uusi budjetti
  • seuranta

Rahoitusratkaisuja

Kesto:

Käytettävä kokonaisaika on 5 – 6 työpäivää + ½ päivän seuranta. Yrityskohtainen kehittämissuunnitelma 2 työpäivää ja käytännön toimenpiteiden sparraus ja suunnitelma myynnin ja markkinoinnin edistämiseksi. Seuranta ½ työpäivää.

Käytännön toimenpiteet yrityksen myynnin ja markkinoinnin edistämiseksi

  1. Ylivoimainen liikeidea – erottautuminen muista
  2. Myynti ja markkinointi kriisin aikana ja sen jälkeen - sopeuttaminen
  3. Ratkaisuja myynnin kehittämiseksi - asiakaslupaus
  4. Tuotteen/palvelun kaupallistaminen – menestyvä tuote
  5. Kansainvälistyminen - vientikonsepti

 

Yhteystiedot:

Pekka Peltonen, HHJ, LJK, 040 900 0322
pekka.peltonen(at)markinvest.fi