Investointituoteiden myynti ja markkinointi
Markinvestin myynnin ja markkinoinnin asiantuntijapalveluita investointituotteiden myyjille ja valmistajille ovat markkinointistrategian suunnittelu, myynnin argumenttien analysointi, toimintasuunnitelman laatiminen ja markkinatutkimus.
Myynnin ja markkinoinnin merkitystä ja roolia ei voi liikaa korostaa. Markkinoinnin tehtävä on kasvattaa myyntiä. Myynti tuo sisään koko sen rahapotin, josta yrityksen kulut kuten henkilöstön palkat maksetaan.
Koneiden ja laitteiden myynti on haasteellista, koska myytävät tuotteet ovat monimutkaisia kokonaisuuksia ja kohteena voi olla räätälöity tai tilustuote. Teknisten spesifikaatioiden osuus markkinointimateriaalissa on suuri.
Ostajat ovat ammattilaisia. Heidän osaamisensa on korkea. Hankintaprosessit ovat usein monimutkaisia ja pitkäkestoisia. Hankintoja valmistellessa suorat ja henkilökohtaiset kontaktit ovat tärkeitä, mutta itse hankintapäätökset tehdä nopeasti, helposti ja digitaalisesti.
Perinteinen b-to-b myynti on ollut myyjän ja ostajan henkilökohtaisia tapaamisia. Henkilökohtaiset suhteet ja myyntitapahtumat ovat olleet tärkeässä roolissa.
Tänä päivänä on osattava hyödyntää verkkoa hankinnoissa ja markkinoinnissa. Digitalisaatio näyttelee yhä suurempaa roolia myös yritys- ja teollisuusmarkkinoinnissa.
Markinvest auttaa ylivoimaisen myynti- ja markkinointistrategian suunnittelussa
Kilpailustrategiassa on oleellista tunnistaa ”keihäänkärki”, joka saa asiakkaan valitsemaan juuri sinun yrityksen ja tuotteet ja joka ohjaa osaltaan toimintaa.
Kuvassa on tiivistetysti markkinoinnin kilpailustrategia. Tarkastelun taustalla on oltava tausta-analyysit ja visio ja tavoitteet (kasvu, kannattavuus ja uudistuminen).
Markinvest auttaa tuotteen myyntiargumenttien suunnittelussa
Investointi- ja kestokulutushyödykkeisen myyjän on tärkeätä miettiä etukäteen mitä asioita asiakas arvostaa tuotteessa, yhteistyössä ja mitä lisäarvoa ja hyötyjä myyjän on mahdollista tarjota.
Argumenttianalyysin tuloksena saatu myyntiargumenttien pankki on jokaisen myyjä työkalu ja yhteisesti kehitettävä asia.
- Ydintuote ”on”: tuoteominaisuudet kuten moottorin suuri teho
- Ydintuote ”tekee”, tuote-/palveluedut: kiihtyy nopeasti
- Asiakastilanne ratkaisee ”hyöty”: hyöty asiakkaalle riippuu asiakkaan arvostuksista: turvallinen
- Lisäpalvelut ”ongelmaratkaisu, asiakaselämys”, asiakkaan liiketoiminnan ymmärrys
Markinvestin markkinatutkimuspalvelut päätöksenteon tueksi
Myynti- ja markkinointijohto tarvitsee tietoa päätöksenteon tueksi. Markinvest tekee markkinatutkimuksia ovien avaamiseksi uusille markkina-alueille, kasvuun, kansainvälistymiseen, yrityksen toiminnan tehostamiseen ja kilpailuylivoiman kehittämiseen.
Markinvestissä on vankka kokemus erilaisista markkinatutkimuksista. Markinvestin kolme markkinatutkimuspalvelua päätöksenteon tueksi:
- Strateginen markkinatutkimus – uudet markkina alueet
- Liikeidea markkinatutkimus – kilpailija ja kilpailukyky
- Asiakaspalautetutkimukset – myynti, markkinointi, asiakaspalvelu ja tuotekehitys
Asiakaspalvelututkimuksessa käytämme kotimaista Webropol kysely- ja raportointityökalua.
Markinvest täydentää erikoisosaamisellaan Team Finlandin kasvu- ja kansainvälistymispalveluja.
Markinvest on myös palveluntuottaja:
- ELY-keskuksen KAHPA / Yritysten kehittämispalveluissa
- Business Finlandin Innovaatiosetelipalveluissa
Älä epäröi ottaa yhteyttä, kun haluat tietää enemmän ”Investointi- ja kestokulutustuotteiden myynnistä, markkinoinnista ja jakelusta tai markkinatutkimuksesta” ja muista yhteistyömahdollisuuksista.
Markinvest Oy on osaava, luotettava ja vastuullinen kumppani yrityksellesi
Markinvest on tarjonnut liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin konsultointia asiakasyrityksilleen jo yli 35 vuoden ajan. Markinvestin kokemuksesta on hyötyä liiketoiminnan kehittämisessä.
OTA YHTEYTTÄ
Pekka Peltonen, 040 900 0322, pekka.peltonen(at)markinvest.fi
Andrey Uvarov, 040 900 0320, andrey(at)markinvest.fi