Yrityksen liiketoimien elinikä on rajallinen. Eri liiketoimet ovat tuottavuutensa mukaan yleensä eri vaiheissa. Tärkeää olisikin, että yrityksessä olisi aina kasvuvaiheessa olevia ja tuottavia liiketoimia. Muuten on vaarana, että yrityksen toiminta taantuu.

Yrityksen strategisia liiketoiminta-alueita (SBA, strateginen businessalue) voi tarkastella General Electricin markkinoiden kiinnostavuus–kilpailuasema – matriisin avulla.
SBA:ta tarkastellaan sekä markkinan houkuttelevuuden osalta että yrityksen osaamisen perusteella.
Palvelun sisältö:
Tähän on tultu

  1. Yrityksen kehityspolku tähän päivään
  2. Nykyiset liiketoiminta-alueet/liikeideat
  3. Tuotteet/asiakkaat, merkitys yritykselle
  4. Parhaat kilpailijat, asema, mitä heiltä voidaan oppia
  5. Talouden tunnusluvut
  6. SWOT yhteenveto, johtopäätökset

Katse tulevaisuuteen

  1. Uusien liiketoiminta-alueiden/liikeideoiden suunnittelu
  2. Menestystekijät, mitä meidän on osattava erityisen hyvin ja mitä se merkitsee toiminnassamme
  3. Kilpailu
  4. Visio 2-3 vuoden päähän, tavoitteet
  5. Vuoden toimintasuunnitelma

 

Yhteystiedot
Pekka Peltonen
pekka.peltonen@markinvest.fi
040 900 0322