YRITYSPALVELUSETELI LAHTI 2020
1.YLIVOIMAINEN LIIKEIDEA MYYNNIN JA MARKKINOINNIN NÄKÖKULMASTA – EROTTAUTUMINEN MUISTA
Yrityksen menestyksen takana ovat ihmiset, jotka pitävät huolen siitä, että heidän yrityksensä business- ja tuotesalkusta löytyvät sellaiset eväät, joilla se pärjää tänään ja tulevaisuudessa. He tietävät sen, että yrityksen on oltava kilpailijoitaan selvästi parempi, asiakkaille merkittävän tärkeässä asiassa.
Ylivoimainen liikeidea – perusta kuntoon, erottaudu muista
Menestys ja sen ylläpitäminen vaatii jatkuvaa uusissa asioissa onnistumista ja se on mahdollista, kun ihmiset ymmärtävät, sitoutuvat ja innostuvat. Menestyminen on yleensä omissa käsissä, mutta samoin epäonnistuminen on useimmiten omaa syytä.
Useimmat markkinointinsa myöhempään vaiheeseen siirtävät yritykset häviävät markkinoilta.
Tarkasteltavat asiat päätösten tekemiseksi ja käytännön suunnitelman laatimiseksi:
Myynnillinen liikeidea
- asiakassegmentti /asiakas/ostoprosessi /päättäjien valintakriteerit
- kilpailijat ja niiden asema markkinoilla
- ostokäyttäytyminen/ millä saadaan valitsemaan meidän yritys /kuinka hoidetaan kaupan jälkeen asiakas /miten valmistellaan uusi kauppa
- asiakastuote-palvelu /jälkimarkkinointi tuotteet
- SWOT yhteenveto, markkinoinnin menestystekijät
Kilpailuylivoima kriisissä ja sen jälkeen
- asiakasvalinnat
- uusi asiakastuote-palvelu
- asiakaslupaus
Markkinointistrategia
- tavoitteet, kasvu, kannattavuus, markkinoinnin toiminnot
- toimintaohjelma, johtaminen/markkinointi
- kehittämistoimenpiteet 1 - 3 vuotta
- budjetti
- seuranta
Rahoitusmahdollisuudet
Palvelun tarkempi sisältö neuvotellaan yrityksen kanssa, jotta se vastaa mahdollisimman hyvin sen asiakkaiden muuttuneita tarpeita ja ottaen huomioon kilpailukentän.
Markinvest Oy
Pekka Peltonen, HHJ, LJK, 040 900 0322
pekka.peltonen(at)markinvest.fi